اسکن‌ ايگل چه نوع پهپادي است؟
یادداشتهای قاصدک
اجتماعی
درباره وبلاگ


در کتابی خواندم که میزان فرزانگی و فهم و درک انسانها بر دو عامل استوار است ؛ گفتن سخنی دلنشین و پسندیده و داشتن دلی سخن پذیر. دوست عزیز به وبلاگ یادداشتهای قاصدک خوش آمدید . مطالب وبلاگ من در خصوص سایبر و امنیت رایانه , مسائل اجتماعی و مذهبی خواهد بود . سعی خواهم کرد که با بیان مطالب متنوع , وبلاگ جذابی را خدمتتان ارائه کنم . ترجمه هایی که در این وبلاگ مطالعه میکنید بیانگر دیدگاههای نویسنده وبلاگ نیست . از این که لحظات گرانبهایتان را صرف بازدید از وبلاگ من می کنید متشکرم . هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است . بنا به دلایلی تصمیم گرفتم که آدرس وبلاگمو از sorushafshar.blogfa.com به آدرس جدید mydandelions.loxblog.com تغییر بدم . و از این به بعد مطالبم رو در این آدرس منتشر خواهم کرد .
آخرین مطالب
نويسندگان
جمعه 8 دی 1391برچسب:, :: 9:28 :: نويسنده : سروش افشار

 


*اسکن‌ ايگل چه نوع پهپادي است؟
براساس اطلاعات بدست آمده از مشخصات پهپاد اسکن‌ايگل در فضاي مجازي و  وب‌سايت‌هاي اينترنتي، 
اسکن ایگل، هواپيمايي کوچک، کم هزینه، پر استقامت و غيرمسلح است که توسط شرکت اینسیتو، از زیرمجموعه‌های شرکت بویئنگ، طراحی و ساخته شد. این پهباد بر اساس نوعی نیاز بازرگانی طراحی و ساخته شد. در ابتدا هدف ا‌ز طراحی این پهباد کمک به ماهیگیران برای شناسايي مناطق ماهیگیری بود.

 

 

طراحی و توسعه

اسکن‌ایگل محصول مشترک اینستو و بوینگ است. فناوری پیشرفته این پهباد به عنوان سامانه‌ایی هوایی که بدون سرنشین و قابل حمل بسیار موفقيت‌آمیز بوده است. از این پهباد برای گشت‌زنی در میدان نبرد استفاده می‌شود و از آگوست 2004 این پهباد مورد استفاده ارتش آمریکا در عراق بوده است.

اسکن ایگل دارای یک دوربین هوشمند ثابت بسيار سبک است و بر روی هواپیما نصب می‌شود؛ این پهباد می‌تواند تا 100 کیلومتر برد ارتباطي خود را با مرکز حفظ کند و بیش از 20 ساعت به پرواز ادامه دهد. طول بال هواپیما در حدود 10 فوت است و تا 75 گره دریایی هم سرعت دارد. 


 

این پهباد پیشرفته برای استقرار و راه‌اندازی نیازی به باند ندارد. در واقع، این پهباد برای پرواز از یک پرتابگر استفاده می‌کند.

در سال 2009، بویئنگ و اینستو اعلام کردند که مدل عقاب شب را طراحی کرده‌اند که نوعی مدل تغییر یافته اسکن ایگل است. این مدل جدید دارای دوربین عملیات در شب نيز است.

در آگوست 2010 شركت بوئینگ اعلام کرد که برای کنترل اسکن دیگل از ایستگاه‌های کنترلی راه دور دست به برنامه‌ریزی‌هایی زده است.

در جولای 2011، تیمی از طراحان اسکن ایگل و یک پهباد دیگر برای تحقیق و بررسی در مورد نوع جدیدتری از این سامانه دست به یک پروژه تحقیقاتی مشترک زدند.

مشخصات فني پهپاد Scan Eagle

استقامت پروازی: 24 ساعت

سقف پرواز: 19500 فوت

حداکثر سرعت افقی: 80 گری دریایی

سرعت کروز: 48 گری دریایی

نیروی محرکه: موتور 2 زمانه. 1.4 کیلووات؛ 1.9 اسب بخار

سوخت: گازوئیل

سیستم ردیابی: جی پی اس

وزن سازه خالی: 13.1 کیلو گرم.

حداکثر وزن در زمان پرواز: 20 کیلو گرم.


 

سابقه عملیاتی

این پهباد در سال 2005 وارد ارتش آمریکا شد؛ به غیر از ارتش آمریکا، استرالیا در حال حاضر نیز از این پهباد استفاده می‌کند، در سال 2008 نیز کانادا اعلام کرد از این پهباد برای عملیات خود در افغنستان استفاده مي‌كند.

اين پهپاد از آوريل 2009 تا سال 2011 بیش از 500 هزار ساعت پرواز داشته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها